2014. január 1., szerda

Karácsonyi bevásárlás, extrákkal

Rosenstein Vendéglő, Budapest


A karácsonyi bevásárlás súlyos terhe alatt szerettem volna, hogy legyen valami, amire lehet gondolni az Arénában eltöltendő három-négy óra előtt. Erre kiváló ötlet volt hogy látogassuk meg az útba eső Rosenstein Vendéglőt, ami régen a célkeresztben volt már. A Keleti Pályaudvar közelében lévő étterem környéke, erős kontrasztban van a benti miliővel. 


Ahogy beléptünk figyelmezettek, nemcsak minket, hogy a parkolás fizetős az étterem előtt, hiszen kinek kell egy jó evés után még egy mikulás csomag is. Ez figyelmes.
Nem foglaltunk asztalt, de kaptunk egy kis hangulatosat. Elsőre kicsit közelinek tűntek az asztalok, de az úri pár jól viselkedett a szomszéd asztalnál, úgyhogy nem zavartuk egymást, legalább az ő étküket is szemügyre vehettem közelről. Eszembe jutott milyen arcot vágna az úriember ha megkérdezném, csinálhatok-e egy képet a báránygerincéről?

Az étlap a hagyományos magyar ételektől a békacombig gyakorlatilag az egész biológia albumot lefedi. Minden napra van napi ajánlat is, sajnos nem hétfő volt, így a hortobágyi palacsintáért majd máskor kell visszamenni.

Az őzraguleves az elvárt szintet hozta, sűrű volt, omlós hús, jól eltalált zöldségekkel. Mivel gyakori hiba kevésbé míves helyeken, hogy a zöldborsó ledominálja a ragulevességet, nagyon örültem hogy itt a hús dominanciája harmóniában maradt a többi belevalóval. 

Tárkonyos őzraguleves (950 Ft) 

Az erőleves libamájjal érdekes ötlet még nem találkoztam vele sehol. Igazából a májgombóc leves, tehetősebb, szénhidrátmentes rokona. Mind állagra, ízre, hőmérsékletre is jó volt. Aki a májgombóc levest szereti, itt a lehetőség upgradelni.

Erőleves libamájjal (1000 Ft)
A leves után, ami nagyon hamar tálalásra került,  következett egy hosszabb hatásszünet, aminek az lett a vége hogy addig néztem a csapolt Paulanert iszogató arcokat a szembelévő asztalnál hogy én is kértem egyet. Négy óra alatt majd kisétálom...


Rántott bárány lilahagymás-majonézes burgonyával  (4200 Ft)

Izgalmas megjelenést ad, hogy "nyeleshúsként" jelenik meg a bárány. Ez ugye nem csak kirántott hús hanem bárány, karakteres  ízzel, épp elégéggé omlós állaggal.Picit zsírosabb textúrával mint egy borjúbécsi. Nekem valahogy nem passzol hozzá a majonézes burgonya, de ez az én bajom, kérhettem volna mással. 


Libamájszeletek roston, rántott hagymakarikával (4400 Ft)

Ha libasorban haladunk akkor a .fenti  roston libamájról szólva, nagyon bejött nekünk ez a kompozíció. A libamájhoz jól passzoltak a különböző hagymás cuccok, maga a máj megfelelő ideig készült nem volt sem véres, sem túl kemény.. A hagymakarika még véletlen sem mirelit. A hagymás krumpli talán kicsit olajosabb volt mint a mi ízlésünk. Az adag ránézésre nem nagy, de nem is ételminta, inkább értelmesen laktató.

Hogy kérünk-e desszertet? Jóhogy!


Somlói galuska (1000 Ft)
Hát ebben sem csalódtam, a somlói galuska is magán hordozza a hely házias igényességét, kezdve a tejszínhabbal. Nagyon  finom a csoki öntet és a tészta-krém arány is eltaláltatik.
A kaisersmarnit Schönbrunnban sem szólnák meg, jól eltalált pirítottság és állag jellemzi. A hozzá kínált házi lekvárok ízre és állagra is rendben vannak. Színük kicsit opálos nem mély-éles mint egy lekvár általában, ez még érdekesebbé tette vizuálisan is.

Császármorzsa (1400 Ft)


A hely hangulata családias, de elég elegáns is bármihez. Láttunk zsíros hajú evőgépet, aki egy kamionos büfében sem lenne elegáns, de üzletembereket és decens párokat is csendesen borozgatva. A személyzet nem erőltetetten udvarias és nagyon tájékozott. Az árak mondjuk hogy polgáriak, a minőség tükrében teljesen vállalhatók.
Nekem nagyon tetszik, amit Rosensteinék gondolnak a vendéglátásról.


Értékelés: 7/10

http://rosenstein.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése